Implementation

 

När vi har fastställt er strategi är det dags att börja arbeta med att skapa och strukturera ditt konto. 

Sökord
Många gånger krävs en omorganisation, eller skapande om vi börjar från början, en noga genomgång av dina viktigaste nyckelsökord. Om du har kört en kampanj ett tag, är detta steg särskilt viktigt för att du inte ska slösa bort din tid med irrelevant sökord på din webbplats

Vart och ett av dessa sökord ges sedan sin egen annonsgrupp, som vi även strukturerar dina målsidor och sidlänkar efter. Annonstexter skrivs med största hänsyn till sökorden för att skapa hög relevans. De sökord som vi har tagit fram annonser till tilldelas ett kvalitetsresultat som kommer att bidra till din ranking och till din framgång. Av denna anledning måste vi skapa relevanta annonser för att ge dig de bästa resultaten. 

Landningssidor
De flesta potentiella kunder ska inte skickas direkt till din hemsida varje gång de klickar på en annonslänk eftersom det tvingar dem att navigera på din webbplats för att hitta vad de vill ha. Istället behöver du fasta målsidor som tar dina tittare direkt dit de vill. Det leder till fler förfrågningar och ökad försäljning. Har du inte relevanta landningssidor i dag kan vi hjälpa till att skapa nya.

Vi börjar vanligtvis denna process genom att sitta ner med dig och bestämma:

  • Vilka befintliga sökord är användbara
  • Finns det ytterligare sökord att komplettera till kampanjen
  • Dina vanligaste sökfrågor
  • Vilka termer används mest av dina konkurrenter
  • Dina viktigaste produkter eller tjänster

Det finns tre huvudområden som vi inkluderar:

  • Ett sökord som ska återspeglas i annonsen
  • En uppmaning i annonsen om möjligt
  • Annonskopior för att möta din söktrafik vid olika sökmönster
  • Genom att vi skapar relevanta annonser kan vi öka dina Click Through Rates (CTR) och öka resultatet av annonsering