Strategi

Oavsett vi börjar med att skapa ett ny Google Ads-konto eller tar över ett befintligt, börjar vi alltid med att formulera en strategi enligt dina affärsmål. Ofta börjar vi med att strukturera mål och idéer som förebygger ineffektiv förmedling av information eller dubbla budskap. Vi vill säkerställa en konstant varumärkesprofilering och att ditt företags viktiga områden lyfts och syns.

Tillsammans tar vi fram och optimerar viktiga sökord, samt formger relevanta annonser, texter och hemsidor som möter kunderna. När vi tar fram strategin finns det ett antal aspekter som vi utgår från och varje tillvägagångssätt är skräddarsytt för ditt specifika företag, varumärke och affärsmål. Några av de punkter vi går igenom för att sätta strategin är:

  • Dina produkter eller tjänster som kommer att ge högre vinstmarginaler och som därför kan prioriteras
  • Ditt företags specialiteter som bör framhållas
  • Din önskan att introducera en ny produkt eller tjänst som behöver särskild synlighet
  • Din nuvarande och projicerade budget för din annonsering

Att ha unika målsidor och annonser gör din kampanj mer framgångsrik. Vi vet hur vi kan hjälpa dig att uppnå dina mål och få dig att sticka ut i din bransch.